SLA alapú szolgáltatás management... hogy mindig megkapja az elvárt szolgáltatás minőséget!
SLAmetrix, modul, üzemeltetés napló, takarítás, TMK, létesítménykönyv

Az SLAmetrix rendszer moduljai

Az SLAmetrix rendszer az SLA alapú létesítmény gazdálkodási módszertan informatikai támogatására jött létre. A rendszer webes alapokon működik, és mobilon is használható. Gyakorlatilag a létesítményüzemeltetéshez kapcsolódó szolgáltatások teljes palettáját le lehet vele fedni a takarítástól kezdve a műszaki hibaelhárításon át egészen a TMK feladatokig. Az SLAmetrix rendszer általános ismertetőjéből még többet megtudhat. Az alábbi leírásból megismerheti a rendszer főbb moduljait.

Az SLAmetrix rendszer a következő modulokból épül fel:

  • Szerződés management modul: Itt kerül rögzítésre egy adott szolgáltatás minden műszaki paramétere. A készenléti idők (pl. 5x8 vagy 7x24 órás készenlét). Itt kerül definiálásra a szolgáltatás különböző szintjeihez tartozó reakció idők, és magának a szerződésnek valamennyi műszaki és minőségi paramétere.
  • Szerepkörök, jogosultságok kezelése: A rendszer minden szereplő számára csak azokhoz a feladatokhoz enged hozzáférést, amihez a szerződések szerint jogosultsága van. A rendszer kezeli akár a több alvállalkozót tartalmazó szerződések kezeléséhez szükséges paramétereket, illetve a a bérlők jogosultságainak kezelését is.
  • Üzemeltetési napló: Ezen a felületen keresztül kommunikálnak egymással a rendszer felhasználói: megrendelők és szolgáltatók. Az üzemeltetési napló fedi le az ügyfelek irányába a probléma/igény bejelentő funkcionalitást. A szolgáltató illetve a megrendelő egyaránt az üzemeltetési naplót használja a feladatok követésére/delegálására illetve azok státuszainak aktualizálására.
  • Munkafolyamat támogató modul: Ebben a modulban lehet felépíteni, illetve módosítani az egyes hibajegy típusokhoz rendelt munkafolyamatokat, azaz itt állítható be az a sablon, hogy egy adott hibajegy milyen útvonalat (pl. különböző szintű jóváhagyások) járjon be a keletkezésétől a probléma megoldásáig.
  • Létesítménykönyv modul: Itt tároljuk a létesítmények minden fontos adatát. Hierarchia alapján a legnagyobb épülettől a legkisebb mosdóig minden pontosan lokalizálható és tetszőlegesen többféle nézetben ábrázolható (Pl: épület/emelet/szoba vagy osztályok/irodák...) ezzel segítve a létesítménygazdálkodás legfontosabb célkitűzését, miszerint mindenről minden információ a megfelelő csoportosításban álljon rendelkezésre. Az 'adminisztráció' fogalma természetesen magában foglalja az adatfelvitel, adatmódosítás, adattörlés, adatlekérdezés, adatelérés fogalmát, az adatok további felhasználásának lehetőségét és az adatok alapján történő kimutatások, összesítések készítését, nyomtatását.
  • Eszközkönyv modul: A helyiségekhez hasonlóan itt rendszerezzük és tartjuk nyilván azokat a gépeket (liftek, kazánok, légtechnikai berendezések, akár számítógépek is) amelyeken szolgáltatások vagy TMK tevékenységek valósulnak meg.
  • Takarítás ellenőrzés modul: Feladata a mintavétel alapú takarítás ellenőrzés támogatása, a mintavételezés számának meghatározás, a meg nem felelőségi kritériumok meghatározása.
  • Projekt támogató modul: Ennek segítségével követhetők nyomon olyan feladatok, melyek projektekbe szervezhetők, esetleg több ütemre bontva valósulnak meg. Ilyen tipikusan a nagytakarítás, ami jellemzően szakaszokra bontva valósul meg.
  • SLA számítási modul: Az incidens alapú és a mintavétel alapú eseményekből az elszámolási időszak végén e modul segítségével készül számszerű kimutatás (KPI mutatók), ami a megrendelő és a szolgáltató közti elszámolás alapja. Ebben a modulban kapott helyet a jóváírás lehetősége is, ami a szolgáltató érdekkörén kívül keletkező problémák elszámolására szolgál.
  • TMK modul: A klasszikus Tervszerű Megelőző Karbantartás feladatainak meghatározására és ciklusba szervezésére szolgáló modul

Amennyiben szeretné megtudni, hogy milyen előnyei vannak más hasonló rendszerekhez képest, olvassa el a Az SLAmetrix előnyei más CAFM rendszerekhez képest című anyagunkat.


Ha érdeklődik a rendszerünk iránt, szívesen tartunk Önöknek egy bemutatót. Kérjük küldjön egy emailt az info@sla.hu címre, vagy hívjon minket telefonon a +36 20 955-45-00 telefonszámon.