Jabil Circuit Tiszaújváros
Ügyfél: Jabil Circuit Magyarország Kft.
Referencia kontakt: Rembeczki Anita Üzemeltetési csoportvezető
Feladat: Bel- és kültéri takarítási tevékenység minőségi színvonalának jelentős növelése
Eredmény: 10% költségmegtakarítás és a szolgáltatás minőségével arányos díjfizetési rendszer kialakítása
Projekt leírása
A Jabil tiszaújvárosi telephelyén elektronikai alkatrészeket gyárt 24 órás folyamatos úgynevezett 4 műszakos termelésben. A gyár több üzemcsarnokra oszlik, melyek beépített össz alapterülete ~55.000 m2. Az üzemhez értelemszerűen tartoznak tiszta terek, egy légterű, illetve önálló irodák, több ezer fős öltözők, 24 órás működésű meleg konyhák, parkolók...

A projekt célja az elektronikai gyártáshoz nélkülözhetetlen takarítási színvonal folyamatos biztosítása, egy teljesítménnyel arányos elszámolási rendszer kialakítása és ezzel párhuzamosan a költségek jelentős csökkentése.
A lefedett legfontosabb szolgáltatási területek:
- beltéri takarítás (üzemcsarnok, tiszta tér, irodák, szociális helyiségek)
- kültéri takarítás (udvar, parkoló, buszmegállók, utak)
- kertgondozás
- hóeltakarítás, síkosság mentesítés
Megvalósítás
A célok eléréséhez ebben az esetben is a SLA módszertant alkalmaztuk. Az ügyféllel közösen először megfogalmaztuk az elvárásokat, majd az elvárások, illetve a funkcionalitás alapján tipizáltuk a helyiségeket, és ennek megfelelően felosztottuk a létesítményt helyiség típusokra.
Az egyes helyiség típusokra meghatároztuk az ott ténylegesen elvárt szolgáltatási tevékenységeket és feladatokat, illetve ezeket az adott típusnak megfelelő súlyszámokkal láttuk el. Az egyes tevékenységekhez meghatároztuk a szolgáltatási minimumot, amit "Meg nem felelési kritériumoknak" hívunk. A folyamat eredményeként létrejöttek az alábbi dokumentumok:
- Létesítménykönyv
- Súlyozott szolgáltatás/tevékenység mátrix
- Ezek eredményeként pedig kialakult a tender dokumentáció műszaki követelményrendszere
Ezt követte a két fordulós tendereztetés, melynek eredményeként a szolgáltatók száma már jelentősen leredukálódott, és a végén egy tárgyalásos egyeztetést követően kiválasztásra kerültek az új szolgáltatók.
Eredmények
Kiemelkedő eredménynek számít, hogy a szolgáltatások összköltségét tekintve éves szinten azonnal jelentkezett egy több mint 10%-os megtakarítás, és ezzel együtt kialakításra került egy olyan szerződéses viszony a meglévő szolgáltató megtartásával és egy új partner bevonásával, amiben a szolgáltató ezt a csökkentett árat is csak 100%-os szolgáltatási szint mellett éri el. A nem megfelelő teljesítéssel értelemszerűen a szolgáltatási díj tovább csökken, így kialakult egy a szolgáltatás objektíven mért értékéhez igazodó elszámolási rendszer.
Amennyiben az SLA módszertan alapjairól többet szeretne megtudni, olvassa el az erről szóló ismertetőnket.
Szolgáltatásaink között részletes leírást talál arról, mely területeken támogatjuk ügyfeleinket.
Ha érdeklődik a szolgáltatásunk iránt, kérjük küldjön egy emailt az info@sla.hu címre, vagy hívjon minket telefonon a +36 20 955-45-00 telefonszámon.