SLA alapú szolgáltatás management... hogy mindig megkapja az elvárt szolgáltatás minőséget!
esettanulmány, Vodafone, megtakarítás, üzemeltetési költségek, SLA katalógusok, KPI értékek, tenderkiírás, műszaki háttér, monitoring szabályzat

Vodafone Magyarország

Ügyfél: Vodafone Magyarország Zrt.
Referencia kontakt: Kelemen Tibor a Vodafone Üzemeltetési és fenntartási osztályának igazgatója
Információ az interneten: A számok magukért beszélnek
Feladat: Tender előkészítés és lebonyolítás
Eredmény: 20 % megtakarítás a létesítményüzemeltetési költségekből

A Vodafone Magyarország Zrt. megbízásából az SLAmetrix Kft. létrehozta a létesítmény üzemeltetéshez köthető SLA katalógusokat és KPI értékeket, illetve ennek segítségével segítette a Vodafone Zrt.-t a tenderkiírás elkészítésében és a kiválasztásban valamint az új üzemeltetővel kialakítandó szerződés műszaki hátterének kialakításában.

Projekt leírása

Az üzemeltetési szerződések SLA alapú megközelítésének igénye a Vodafone Global-tól, az angol anyavállalattól indult el, ami nem véletlen hiszen Angliában - de általában Nyugat-Európában, illetve a skandináv országokban - az SLA alapú üzemeltetési szerződéseknek nagy hagyománya van. Több országban már törvényi kötelezettség írja elő a felek közötti SLA alapú elszámolást, így természetesnek mondható, hogy a Vodafone a középkelet-európai régióban is elindította a folyamatot. A készen kapott angol minták sok szempontból azonban nem voltak illeszthetők a hazai viszonyokra, így ezek „honosításához” kértek támogatást cégünktől.

A projekt során felmértük és kielemeztük a Vodafone létesítmény üzemeltetéshez köthető és már meglévő szerződés állományát (több mint 50 szerződést). Szakértőként támogattuk a létesítménykönyv kialakítását és interjúk segítségével felmértük a tényleges szolgáltatás mátrixot, azaz meghatároztuk, hogy a Vodafone ezekből a szolgáltatásokból hol, mire és milyen színvonalon van szükség.

A lefedett legfontosabb szolgáltatási területek:

  • takarítás
  • őrzés-védelem
  • kertgondozás
  • catering, teakonyhák feltöltése
  • hulladékkezelés
  • veszélyeshulladék-kezelés
  • belső posta szolgálat
  • fénymásoló és iratmegsemmisítő pontok
  • futárszolgálat
  • ..., összesen kb. 30 szolgáltatási terület

A projekt során felmértük, hogy az egyes szolgáltatási területeken milyen szinten van szükség az egyes szolgáltatásokra, ezekhez SLA értékeket és KPI katalógust rendeltünk, illetve kialakítottuk az egyes kategóriákon belül az ügyfél igényeinek megfelelő súlyozást.
A szolgáltatási területeket összesen kilenc monitoring alrendszerbe soroltuk, és megalkottuk ezekhez a monitoring szabályzatot. Elkészítettük a tender dokumentáció szakmai fejezetét, mely később a szerződés mellékletévé alakult.

Eredmények

A projekt eredményeképpen kiválasztásra került egy olyan beszállító, aki valamennyi szolgáltatási területet egy kézben fog össze, illetve ezzel együtt a Vodafone Magyarország az éves létesítményüzemeltetési költségekből az új szerződés aláírásával 20%-ot megtakarított.
Erről bővebben itt olvashat.


Amennyiben az SLA módszertan alapjairól többet szeretne megtudni, olvassa el az erről szóló ismertetőnket.

Szolgáltatásaink között részletes leírást talál arról, mely területeken támogatjuk ügyfeleinket.


Ha érdeklődik a szolgáltatásunk iránt, kérjük küldjön egy emailt az info@sla.hu címre, vagy hívjon minket telefonon a +36 20 955-45-00 telefonszámon.